Веганство срещу здраве: как влияе растителната диета върху тялото?

0
131

Как изглежда връзката между веганството и здравето? Специалистите често отбелязват, че зеленчуците в менюто ни липсват, но какво се случва с тялото, когато разчитаме единствено на растителна диета? Разберете дали веганът е здрав и как да разработите своя план за действие, като изберете този начин на хранене.

Веганство срещу здраве: как влияе растителната диета върху тялото?

Веганство срещу здраве: как влияе растителната диета върху тялото?

В по-широк смисъл веганството се разбира като начин на живот, който е избран по етични причини и включва други области като козметика, облекло или развлечения. Растителната диета, за да бъде здравословна, трябва да се основава на непреработена растителна храна.

Според Американската диетична асоциация правилно планираните вегетариански диети, включително строго вегетариански или вегански диети, са здравословни, отговарят на хранителните нужди и могат да осигурят ползи за здравето при предотвратяването и лечението на определени заболявания.

Растителната храна не е нова-хората се хранят по този начин отдавна, а в много части на света растителната храна е в основата на диетата.

Добре планираните вегетариански диети са подходящи за хора на всички етапи от живота, включително бременност и кърмене, детство, ранна детска възраст, юношество, както и спортисти. Начинът на хранене, основан на растителни храни, е типичен за най-дългите и здрави общности в света. Последващите проучвания показват, че колкото повече животински продукти има във вашата диета, толкова по-голям е рискът от сърдечни заболявания, някои видове рак, диабет, затлъстяване, деменция и преждевременна смърт. Диетата, базирана на пълна растителна храна, не само противодейства на болестите, но и може да обърне сърдечните заболявания в късен етап. СЗО приписва консерви от месо (например колбаси) на група канцерогенни компоненти заедно с азбест, тютюн и изгорели газове.

Протеини, желязо и калций във веганската диета

Протеини, желязо и калций във веганската диета

едно от най-важните съмнения, които възникват по въпроса “срещу веганството за здраве”, е дали някои хранителни вещества могат да бъдат осигурени само от растителни храни и дали има достатъчно протеини в такава диета. Това се дължи на погрешното схващане, че този компонент никога не е твърде много и че се намира само в животински продукти. В резултат на това средният жител на развитите страни яде два пъти повече протеини, отколкото е необходимо, което води до хронични заболявания. На практика диета, която осигурява достатъчно калории, също осигурява достатъчно протеини. За да получите всички основни аминокиселини, не е задължително да комбинирате различни източници в едно хранене. Тялото все още разгражда протеините в аминокиселини и ги формира.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here